Košík: 0 Kč

Zdeněk Puš a FISH AKTIV PLUS

Ahoj rybáři, rád bych se s vámi podělil o zážitky z naší třídenní rybařiny a na závěr můj tip na montáž do studené vody. S kamarádem Petrem jsme se domluvili, že navštívíme jednu svazovou vodu asi hodinu a půl od našeho domova. Na této výpravě jsem chtěl vyzkoušet naši novinku pro lov ve studené vodě - FISH AKTIV PLUS.

Odjezd jsme domluvili na neděli v 11h, abychom byli u vody kolem poledne a doufali jsme, že námi vytipované místo bude prázdné. Bohužel na místě seděl rybář, ale k naší radosti zrovna balil, tak po krátké rozprávce a rychlé kávě jsme obsadili místo a začali jsme s přípravou stojanů a prutů. Na pruty jsme našili nástrahu, přidali PVA punčošku s celým i půleným boiliesem a nahodili. Připravili jsme si markerovací a spodový prut, našli jsme si ve vodě místo, které se nám líbilo, a pustili jsme se do přípravy krmení. S krmením jsme to nechtěli přehánět. Na vytipované místo letělo zhruba 30 raket krmení. Naše návnada byla tvořena převážně partiklem (kukuřice, pšenice a řepka), drobnými peletkami Fruitberry a půlkami boilies FISH AKTIV PLUS Wild Strawberry a Nutric Acid. Naše předem domluvená taktika byla jasná. Nakrmit jedno místo uprostřed, tam nahodíme každý jeden prut a krajními pruty budeme aktivně prohazovat různá místa pouze s PVA punčochou. Po zakrmení a postavení příbytků jsme se pustili do přípravy večeře. Petr staví krby a kamna a v létě měl výborný nápad. Vyrobil mašinu, která funguje jako plotna a zároveň vyzařuje teplo, které v těchto chladných dnech bylo velice příjemné. Na plotnu jsme usadili hrnec s vodou a kořením a přidali vepřové koleno a plecko na ovar a završili přidáním několika velkých cibulí.

Po veškerých přípravách jsme se konečně usadili, aby se naše místo uklidnilo. První záběr přišel mně asi hodinu po nahození prutu s PVA punčoškou s FISH AKTIV PLUS Wild Strawberry. Jednalo se o kapřího dorostence, který ovšem potěšil. Nelenil jsem, vyměnil jsem nástrahu, připnul PVA a nahodil jsem na stejné místo. Za tři hodiny byl ovar hotový a my se již nemohli dočkat, až se konečně najíme. Maso bylo jako dort, netrvalo dlouho a bylo po něm. Vývar z masa jsme nechali vychladnout s tím, že z něj budeme mít výbornou polévku.

Do 22h se bohužel záběr již nedostavil. Při stahování mého levého prutu ze zakrmeného místa jsem vytáhl pěkného cejna kolem 50cm, který na jednu stranu též potěšil, ale zároveň naštval, jelikož mohl na háčku viset již několik hodin a tím pádem znemožnil cíleným kaprům sebrat mou nástrahu. Po uklizení prutů a stojanů jsme s Petrem ještě diskutovali nad čajem s rumem v obležení kamen. Byl nádherný večer, hvězdy svítily a věstily chladnou noc. Nezbývalo nic jiného, než nastavit budík a zalehnout do teplých spacáků.

Budík zvoní a my vstáváme. Venku je docela zima, ve spacáku bylo přeci jen lépe, ale nedá se nic dělat, kapři čekají na naše nástrahy. Připravujeme stojany, pruty, nahazujeme do stejných míst jako včera. Zakrmené místo kobrou prokrmujeme čtyřmi hrstmi boiliesu a vaříme si čaj. Po vypití čaje nám dochází, že máme schovaný vývar z ovaru a dáváme ho ohřát. Do ešusu mačkám dva stroužky česneku a zalévám teplým vývarem. Přátelé, nemělo to chybu!! V půl sedmé se ozývá můj pravý prut s PVA punčoškou a zdolávám první dnešní rybu. Kapr vzhledem ke studené vodě docela pěkně bojuje a já si souboj užívám. Po pár minutách boje podebírám hezkého širokého šupináče s délkou 72 cm a váhou kolem 7 kg.

Rybu po vyfocení pouštím zpět a prut s PVA opět nahazuji na stejné místo. Petr měl záběr ani ne 15 minut po mně a zdolává podobně velkého kapra jako já. Záběry se mi dostavovaly pravidelně zhruba po jedné hodině. Abych to zkrátil, tento den jsem ulovil 9 kaprů mezi 65 – 83 cm.  Mým největším kaprem této výpravy byl krásný podzimně vybarvený lysec s váhou bez mála 10 kg. Pár minut po něm ho následoval na zimu krásně vybarvený šupík.

Všechny záběry mi chodily z jednoho místa, do kterého jsem nahazoval pouze PVA punčochu s pár kuličkami celých a půlených boiliesů FISH ACTIV PLUS s příchutí Nutric Acid a Wild Strawberry. Tyto dvě příchutě jsem střídal po každém záběru. Tento typ boiliesu mě velice mile potěšil svými vlastnostmi. Vzhledově se od ostatních boiliesů odlišuje svým hrubým povrchem. Po jeho přepůlení je vidět, z jakých vrstev je boilies složeno. Střed kuličky je pevný a vydrží déle. Okraj se postupně omílá a vábí. Po 4 hodinách v chladné vodě se boilies zmenšilo zhruba na polovinu. Další den ráno jsem musel bohužel z rodinných důvodů v 8 hodin ráno balit a jet domů, Petr zůstal. Odpoledne mi Petr volal, že zdolal ještě jednoho šupináče kolem 70 cm a pak krásného 11 kg lysce.

Společnou rybařinu s Petrem jsem si moc užil. Hodně jsme popovídali, skvěle jsme se najedli i zarybařili. Výprava nebyla o extra velkých kaprech, ale já byl vzhledem k chladnému počasí nadmíru spokojený.

Můj tip pro zimní rybolov - montáž a její prezentace.

Vše co budeme potřebovat pro mou zimní montáž potřebovat.
Boilies FISH AKTIV PLUS napíchneme na jehlu. Boilies je měkké, takže s napíchnutím není žádný problém. V zimě používám jako návazcový materiál vlasec, je jemný a pro rybu nenápadný. Jako háček používám celoročně SUPER KURV velikost 6.
Nastražené boilies. Některé boilies půlím, některé nechávám celé. Všimněte si struktury FISH AKTIV PLUS.
Celé a napůlené boilies dám do PVA. Z tohoto vytvořím PVA punčošky.
Opatrně stlačíme pěchovadlem a zauzlujeme punčochu.. PVA punčochu zavěsím na háček a vše je připraveno k náhozu.
Pro jistotu si PVA punčošek vytvářím více.
Takto vypadá FISH AKTIV PLUS po 4 hodinách ve studené vodě. Měkký obal je pryč, zatímco pevný střed zůstal.

Přeji vám všem úspěšný zimní rybolov, hezké Vánoce a šťastný nový rok.

Za tým LK BAITS - Zdeněk Puš

Blok souvisejících produktů

Předchozí článek Přehled článků Další článek

Použité produkty

LK Baits háčky Super Kurv vel. 6

3 varianty LK Baits háčky Super Kurv vel. 6

Nejpoužívanější tvar háčku současnosti v novém ATG provedení. Super Kurv vyroben přímo v Japonsku za…

149 Kč
Po registraci 142 Kč

LK Baits nůžky Braid Scissors

Nové speciální rybářské nůžky Superb Anti - corrosium z nerezové oceli, rozšířeným držadlem a…

208 Kč
Po registraci 198 Kč

LK Baits box 12,6l

LK Baits box  12,6l

LK Box využije každý rybář k přípravě a úschově návnad, k širokému použití v bivaku a lodi, k…

198 Kč
Po registraci 188 Kč

Zajímavosti z našeho blogu

Začtěte se do poutavých rybářských a dalších článků.

NUTRIGO

15. 02. 2020

NUTRIGO - NOVÁ DIMENZE NÁVNAD. NEZŮSTANE KÁMEN NA KAMENI!!

Revoluce na sumce: Plovoucí pelety na sumce, které nadnesou rousnice nebo pijavice!

15. 07. 2021

Tak tohle je teda bomba! Česká firma LK Baits na rybářský trh uvedla speciální plovoucí pelety na sumce, které mají…

NUTRIGO PREDATOR

23. 07. 2021

Vážení zákazníci, rybáři a rybářky. Přinášíme Vám něco velkého, výjimečného a pevně věříme, že to bude další bomba!

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nic vám již neunikne.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů.