Košík: 0 Kč

LK Baits, Zprávy od vody, LK Boys

Jan Lavička

Zdravím přátelé,

chtěl bych se s vámi podělit o pár postřehů a zážitků, které jsem zažil s mojí přítelkyní ve Slovinsku na jezeru Bled. Byl to dárek k mým 30. narozeninám, za což bych chtěl ještě jednou moc poděkovat všem, kdo mi přispěli na tento dárek a moc děkuji přítelkyni za organizaci tohoto dárku.

Karty byly dopředu dané! Termín 12.-19.9. se blížil a my si zajistili vše potřebné, abychom mohli vůbec vycestovat ze země. Všechny dokumenty od ubytování včetně negativních testů jsme měli a mohlo vše vypuknout. Naložit, klidný přejezd, ubytovat a užívat dovolenou!

Musím říct, že Slovinsko a všechna místa, kam jsme se dostali, byly naprosto úžasné! Stihli jsme se podívat na Ojstricu, malou a velkou Osojnicu, Bled castle, horu Viševnik 2050 m n. m. a soutěsku Vintgar. Víc se toho bohužel za 2 dny stihnout nedalo.

Čas doslova protékal mezi prsty a já chystám při nedělním podvečeru pomalu vše na vozík, abych mohl hned brzo ráno z kempu vystřelit a být tak brzo u vody. První den utekl rychle! Ani záběr... Jsem v naprostém klidu a říkám si v duchu: takových startů už jsem měl, snad to dneska přijde. Najednou tu mám druhý večer a já jsem stále bez kontaktu s rybou. No??? Snad se to s tmou zlomí. Nechtěl bych i dnes vyjít na prázdno, ale co, řekl jsem si, užíval jsem si zvonů a místní atmosféry a zůstávám chladným a věřím všemu, co jsem udělal. Je to tu! První jízda jako hrom a po hezké přetahované, kde po 20 min. vyhrávám, navádím prvního bledského kapra do podběráku. V podložce dokumentuji kapra a zjišťuji délku 92cm a hmotnost 15,5kg, krásný první kapr! Povídám si s kaprem, děkuji za zážitek a vracím ho zpět do domova. Dalším dnem krmím po ránu různé směsi partiklů z řady IQ Method Feeder a nějaké mé oblíbené kuličky v podobě Sea Foodu a Spice Shrimpa. Usedám a spokojeně si užívám plnými doušky pohledy na překrásné pohoří, Bledský hrad a magický ostrůvek s kostelem uprostřed jezera... Je 9,30 hod. a levý prut mi doslova vystřelil před očima na nadipovaný Sea Food. Ryba nezastavuje, ihned prchá přes několik metrů a zastavuje se až zhruba po nějakých odhadem 40 metrech. Hlavou se mi přehrávají různé momenty, na které si musím dát pozor při zdolávání. Rybu obracím, celkem rychle přitahuji ke břehu a šup, mám ho v podběráku! Na poměry této vody kapřík 10kg ve zdraví a plný síly. Pár fotek na památku a kapra rychle vypouštím zpět domů. Den opět letí jako voda. Máme podvečer, Miška vyzvedla v místní restauraci výborná jídla a s pocity v bříšku jako v pokojíčku ležíme v židličkách najezení a spokojení, jak to máme rádi. Slunce se blíží k horizontu a přichází lehký záběr... Swinger se lehce přilepí na prut a centimetr po centimetru se pomalu rozjíždí cívka. Zvedám prut, ryba zjišťuje, že je asi něco špatně a zase odvíjí metry vlasce pryč, mimochodem, všechny ryby, které jsem vytáhl, opravdu tahaly v okysličené vodě jak blázen. Ale zpět ke zdolávačce. Po několika minutách rybu navádím Míše do podběráku, koukáme na sebe a říkáme to je lysec!!! Paráda! Ryba má 93 cm a 19 kg, na to, že mám třetího kapra v podběráku? Panuje obrovská spokojenost. Rybu si dokumentuji na kameru a fotoaparát, krátké pomazlení, poděkování a rybu vracím vodě. Oba sedíme, koukám dojatý a plný emocí na Míšu a říkám, ten byl nádhernej viď? S koncem dne dostávám ještě okolo 22,30 hod. další záběr na nadipovaný Sea Food. Další mohutné bojovné torpédo z Bledu! Kapr má 18 kg, kterého bohužel Míša už neviděla, jelikož usínala v bivaku v ckempu. Čtvrteční den se opět rychle přelévá do večerních hodin a já nastavuji stativ odhadem kolem 21,30 hod. K prutům nahrávám místní hezké zvony, které působí u vody, ještě za tmy s pruty ve vodě, opravdu magicky. Mám štěstí a přichází záběr, jak jsem předpokládal. Přišlo mi, že veškerá větší aktivita ze dna byla opravdu každý den pomalu po setmění. Rychle zvedám prut a začíná další z přetahovaček! Povoluji cívku a čekám, kde až se zase ryba zastaví. Při zdolávání, kdy nešlo nic udělat ryba jede pořád a pořád do levé strany, kde po několika metrech sedí další kaprař, který měl nastražený Zig Rig. Koukáme na sebe a já rychle křičím: „Be careful, please, I have a fish!“ Borec neváhá a křičí nazpět: „Ok, no problem Dude,“ povoluje tedy svůj prut, do kterého mu zajela moje ryba a já pokračuji ve zdolávání! Odhadem po půl hodině na podruhé navádím Míše kapra do podběráku a až u břehu všichni zjišťujeme, jak moc hezkého kapra mám v podběráku. Říkám si, opět mě můj Sea Food podržel a připisuje si další, asi už 4. záběr, yesss! Rychle Míšu posílám pro sak a rybu dávám i s podběrákem do saku. Bezpečně kapra přenášíme do vaničky a po otevření se všichni smějeme a panuje radost, to je PRASE! Kluci od vedle přihlíží a křičí do prázdna jen Biiiiiiiiiiig... Rybu ihned vážím, rafička se třese, a všichni se shodujeme na 25 kilech se sakem. Yessssssss. Klukům gestikuluji: „This is my record carp!“ Probíhají ihned gratulace. Rybu rychle ještě měřím, 96vcm a můžeme točit a fotit. Vše běží hladce a po chvíli rybu přenášíme do vody. Rybu nechávám v klidu rozdýchat a po minutě volně odplouvá a já si vychutnávám moment po momentu… To bylo opravdu něco! Dojatý usedám, zjištuji, že už je 10min. do konce lovu a nemá cenu nahazovat, stajně to mám ještě zamotané, tak sedím dál, koukám do nebe připíjím z placatice a říkám si, že to byl zážitek, na který nikdy nezapomenu. Balím po břehu cajk a nocuji poslední noc v židli. Poslední ráno je tu, zase to uteklo…

Startuji nový den čerstvou kávou a dokrmením lovných míst partiklem IQ Method Feeder + nějaký můj oblíbený Spice Shrimp společně se Sea Foodem. Míša navštěvuje místní obchod a kupuje čerstvé pečivo. To je snídaně! Čerstvý vzduch, nahozené pruty, krásné hory před sebou a bijící kostel z ostrova. Má to opravdu své kouzlo. Pomalu přichází zase noc a s Míšou se bavíme, jestli přijde opět nějaký záběr. Kolem 22 hod. se rozjíždí znovu levý s nadipovaným Sea Foodem a vše má dobrý konec! Rybu podebíráme a koukám do podběráku. Bomba, to je zase kapr! Překrásný, mohutný, starý, bledský kapr o váze 22,5 kg a 94 cm… Nemám slov. Sen se mi stává skutečností a vše se vydařilo podle mých představ. Rybu po všem vypouštím a říkám jí, užij si život holka, jsem rád a bylo mi ctí tě poznat.

Ještě bych chtěl říct, že se povedlo chytit za 5 dní nějakých asi 6 sumců, z toho největší odhadem asi kolem 120cm. Pomalu balíme věci a vracíme se do kempu. Nádherných 5 dní u vody. Loučím se s místem a s Bledem samotným. Třeba se někdy ještě vrátíme. Unavení v kempu jdeme dát rychlou sprchu a hned po zapnutí zipu u spacáku usínáme…

Ráno vše balíme a přejíždíme ještě na Bohinjské jezero, kde trávíme poslední den dovolené. Po menších komplikacích kvůli místnímu triatlonu dorážíme k jezeru až kolem 13 hod. Rychle stavíme bivak, lehátka a vyrážíme na oběd do místní hospůdky v kempu. Příroda je společně s horami opět dechberoucí a užíváme volna, jak to jen jde. Tma přichází rychle a s Míšou ležíme ve spacákách a vyprávíme si všechny nasbírané zážitky z dovolené. Opravdu jsme si to užili a jsme šťastní…

Mějte se všichni moc rádi a užívejte každý den života!

Petrův zdar.

Zdraví Míša a Jeník

Blok souvisejících produktů
Předchozí článek Přehled článků Další článek

Použité produkty

LK Baits IQ Method Feeder Hemp - konopí 1kg

Máčená a mírně naklíčená semena konopí bez přídavku jiných partiklů a příchutí. Skvělá přísada do…

169 Kč
- +

Vařená řepka v přírodní šťávě. Skvělý doplněk do vnadících mixů a k volnému zakrmení. Připraveno k…

149 Kč
Po registraci 142 Kč
ks

LK Baits IQ Method Feeder Corn 1kg Natural

5 variant LK Baits IQ Method Feeder Corn 1kg Natural

Vařená kukuřičná zrna té nejvyšší kvality bez přídavku barviv, aromatu a umělých konzervantů. Určeno…

119 Kč
Po registraci 113 Kč
- +

Vařená pšenice v přírodní šťávě. Skvělý doplněk do vnadících mixů a k volnému zakrmení. Připraveno k…

119 Kč
Po registraci 113 Kč
- +

Vařený partiklový mix složený z kukuřice, pšenice a řepky. Určeno k přímému vnadění nebo jako přísada…

149 Kč
Po registraci 142 Kč
ks

Zajímavosti z našeho blogu

Začtěte se do poutavých rybářských a dalších článků.

NUTRIGO

15. 02. 2020

NUTRIGO - NOVÁ DIMENZE NÁVNAD. NEZŮSTANE KÁMEN NA KAMENI!!

Revoluce na sumce: Plovoucí pelety na sumce, které nadnesou rousnice nebo pijavice!

15. 07. 2021

Tak tohle je teda bomba! Česká firma LK Baits na rybářský trh uvedla speciální plovoucí pelety na sumce, které mají…

NUTRIGO PREDATOR

23. 07. 2021

Vážení zákazníci, rybáři a rybářky. Přinášíme Vám něco velkého, výjimečného a pevně věříme, že to bude další bomba!

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nic vám již neunikne.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů.