První víkendová výprava se Sea Foodem

12. 6. 2018

Zdravím všechny LKčkáře a LKčkářky,

je tomu už 14 dní, co jsme s kamarádem plánovali výpravu na nějakou svazovou vodu u nás na Vysočině. Dlouho jsem přemýšlel, jak budu chytat, jakou nástrahu a návnadu zvolím a jak ji budu prezentovat. Nakonec jsem dospěl k názoru, že zkusím chytat tak trochu jinak, než většina rybářů v tomto ročním období. Ve čtvrtek 26.4. jsem proto objednal boilies Sea Food 20 mm. Boilies přišel již následující den, a tak jsme s kamarádem jeli krmit. Když jsme přijeli k vodě, vzal jsem kobru a kapříkům poslal půl kila koulí. Ještě před odjezdem jsem si nabral vodu, ve které jsem nechal předmočit dalších cca půl kila boilies. V sobotu 28.4. jsme přijeli ráno k vodě a já dokrmil a spěchal nahodit pruty. Ale co teď, jakou nástrahu zvolím? Chvíli jsem přemýšlel, a nakonec jsem jako nástrahu zvolil boilies Sea Food 2x20 mm, který jsem měl již z minulého dne předmočený. K tomu jsem ještě pověsil na PVA pásku přepůlený Sea Food 30 mm, nebo tři kuličky dvacítek. Ryby byly od pohledu aktivní, a proto jsem očekával brzo záběr, ale že to bude tak brzo, to jsem nečekal. Už po třech hodinách od náhozu tam visel nádherný šupináč. Říkal jsem si, že je to asi náhoda, tak jsem ani moc nedokrmoval. Celý šťastný jsem seděl v křesle, když v tom najednou zase asi po třech hodinách další o trošku menší šupináček, z kterého doslova tekl boilies. A to byl ten čas, když jsem si byl vcelku jistý, že do konce výpravy se na břeh podívá určitě nějaký krasavec. Opět jsem dokrmil a dal předmočit další koule. V křesle šťastný a nervózní jsem očekával další záběr, který však nepřicházel. Večer před nocí jsem hodil na krmák ještě pár koulí a říkám kamarádovi: „Mezi desátou a dvanáctou přijde záběr!“ Seděli jsme a kamarád si šel ve čtvrt na dvanáct lehnou. Já čekal, bylo 23:25, pořád jsem doufal v záběr, ale abych se přiznal, měl jsem sto chutí všechny pruty stáhnout a jít taky spát. Vstal jsem z křesla a stoupl si k prutům. Se spadlými víčky jsem stále stál u prutů, když v tom takové rychlé pííp. Swinger se lehce přilepil k prutu a během sekundy se to neskutečně rozjelo. Jízda mě probrala a po 10-15 minutách souboje jsme s kámošem podebrali nádherného řádkáče. „Yesss!“ zařval jsem, když jsem pustil kapra zpátky do svého domova. V 00:00 jsem stáhnul druhý prut, dokobroval 30-40 kuliček a šel spát. Když jsem ležel, bylo nádherné ticho a najednou plác ho! Přímo z krmáku se mi ozval jistě krásný kapřík. Na jednu stranu jsem byl rád, že se kapříci krmí a chutná jim, ale na druhou stranu mě mrzelo, že musím mít stáhnuté pruty a čekat do 4 hodin ráno, než budu moci nahodit. Ráno ve 4:05 jsme vstali a šli nahodit. Opět jsem dokrmil pár koulí a usilovně čekal na kontakt. Už jsem ani nešel spát. Příroda se probouzela do nového dne a já byl plný očekávání, jaké své kouzlo vydá dnes. Ještě asi kolem osmé hodiny ranní jsem dokobroval zbytek předmočeného boiliesu a už jen čekal. Mezitím si vedle nás sedli dva rybáři a já jim jen tak ze srandy povídal, že do deseti chytnu většího kapra. Oni se na sebe tak podívali a asi si mysleli, že jsem se zbláznil. Bylo 9:50 a já slyšel pomalou, ale vytrvalou jízdu. Vzal jsem prut a zpočátku si myslel, že mám na prutu menšího kapříka, nebo cejna. Až asi pět metrů před břehem se mi ukázal nádherně zbarvený lysec. Na jedné straně byl tedy zraněný, ale to jsme mu ošetřili Clinicem. Vyndal jsem mu skvěle sedící háček Banana Nailer, udělal pár fotek a samozřejmě pustil zpátky. Po dalším náhozu už jsem ani nedokrmoval a šťasten jsem si opět sedl do křesla. Po obědě, asi kolem půl čtvrtý, jel kamarád domů a já čekal do pěti hodin, než pro mne táta přijede. Hodiny plynuly jako voda a já si přál ještě jednoho závěrečného kapra. Sedím, přemýšlím o dalších výpravách a z přemýšlení mě vyrušil levý prut, jehož silon mířil přímo k hrázi. Po 15-20 minutách jsem dostal do podběráku krásného a zdravého šupináče. Měl jsem to akorát. Stáhl druhý prut, donesl věci na nedaleké parkoviště, uklidil místo, na kterém jsme rybařili, a jel domů. Celkově mám z této vycházky úžasný pocit a velmi mile mě překvapil boilies Sea Food, který jsem měl na své vycházce poprvé. Stačilo ho pouze dvě kila a já si skvěle zachytal.

Za LK Boys Radek Strnad

Další články

Na břehu Vltavy

15. 8. 2018

Je pátek 20.7. 14:00 a konečně se mohu radovat z nástupu na celozávodní dovolenou... den před odjezdem 24.7. dělám poslední přípravy a vše jen v klidu kontroluji se seznamem v ruce a říkám si tak, už jen nakoupit a konečně budu zase u vody!

Prázdniny na Sahaře

14. 8. 2018

Začátkem měsíce srpna jsme si s rodinkou prodloužili dovolenou a cestou z malebné Palávy byla naše další zastávka na klubovém revíru Sahara. Rodinka si tuto vodu naštěstí natolik oblíbila, že jakmile doma nadhodím, že bychom mohli vyrazit na společnou výpravu na ryby, tak Sahara je pro ně jasná volba. S touto variantou samozřejmě nelze nesouhlasit. Kdo na Sahaře byl, dá mi za pravdu.

Pískovna před třením

12. 8. 2018

Ve svých vycházkách na pískovnu jsem pokračoval, i když se již nezadržitelně blížilo období tření. Na toto období jsem se na pískovně hodně těšil. Vždyť koho by nelákalo potěžkat si na pár chvil nad podložkou krásnou kapří maminu plnou jiker, narvanou k prasknutí…