První květnový týden na rybách

9. 6. 2017

Konečně je tu přelom dubna a května, toto období mám nejraději. Proto i tento rok, jako i ostatní předešlé, vyrážím na týden k vodě. Na této první delší vycházce chci vyzkoušet nové druhy pelet, a to BIO pelety Citrus a Duo pelety Black Protein/Carp Secret s osvědčeným Spice Shrimpem a peletami Salt Black Halibut. V pátek večer a v sobotu ráno nakládám poslední věci do auta a v deset hodin vyrážíme. Dvě hodiny jízdy utekly rychle a už konečně stojím na břehu přehrady, kde strávím následující týden. Po příjezdu na místo se chvíli dívám na vodu a spatřuji vyskočit dva menší kapry nedaleko od břehu. Proto navazuji Deeper a pár hody si dělám obrázek o místě kde chci chytat. Ryby jsou v celém vodním sloupci a není jich málo. Není tedy třeba na nic čekat! Jdu tedy pomalu připravovat pruty. Na začátek dávám oba pruty na dno, první s jednou 18mm kuličkou Nutricu, tento nahazuji cca 30m a druhý s 2x12mm mini boilies stejné příchutě pouze tři metry od břehu pod větve vrby. K obou prutům přidávám ještě PVA s nadrceným Shrimpem a Fluoro peletkami 2mm Compot N.H.D.C a Wild Stawberry nebo PVA s Bio a Duo peletami. Po nahození jdu chystat ostatní věci. Po půl hodině mám vše nachystáno a konečně se jdu posadit do křesílka k prutům. Po pár minutách se mi rozjíždí vzdálenější prut a první menší kapr týdne je na břehu. Prut nahazuji na stejné místo. Do večera dostávám na břeh další tři kapry do 65cm. Předtím, než padne tma, pruty ještě přehodím a přesvědčím se, zda je vše v pořádku. První noc dostávám na břeh tři menší kapry a jednoho šupináče kolem 80cm. Z předešlých let, co jezdím na tuto vodu, vím, že kapři tu velice dobře reagují na metodu Zig Rig. Když lovím na Zig Rig, mám nejraději, když je bezvětří a teplejší počasí. Jako krmení na zig jsem používal řepku a IQ Method Mix Hybrid. První ráno po snídani jsem vyměnil Deeper za raketu a šel krmit. Jeden, dva náhozy a na třetí „rup“, druhá raketa během dvou výprav je pryč. Navazuji tedy další, dokrmím ještě třemi raketami a začínám chytat s jedním prutem ve sloupci 1 metr pod hladinou a druhý nechávám kousek od břehu na dně. U břehu volím za krmení napůlený Shrimp se zmíněnými Bio a Duo peletami. Celé to ještě přelévám All Amino Nutricem a boosterem Spice Shrimp a zaprašuji Nutric Acit Finish Fruitem. Po každém náhozu přikrmuji jednou hrstí této směsi. A jako nástrahu volím Wild Strawberry s Zig Rig boilies Compot N.H.D.C/Ice Vanilla. Druhý den dostávám několik kaprů do 70cm ze sloupce i ze dna a 2 šupináče kolem 12 kg. V noci se přišlo podívat pár menších kaprů. Třetí den mě ráno překvapuje rychlá jízda kousek od břehu. Na konci je k mému překvapení siven s 53cm. Skoro celý tento den jsem se nezastavil, zig opravdu šlapal, sotva jsem stíhal dokrmovat, abych ryby u hladiny udržel! Tento večer nepřehazuji prut se zigem na dno, ale nechávám ho i na noc, což se mi vyplácí! V noci na zig přichází několik ryb kolem 8kg a brzy z rána 13kg šupináč. Na prut nahozený kousek od břehu přichází dva menší kapři. Čtvrtý den v osm ráno mám pomalý záběr ze sloupce. Po 15 minutovém opatrném zdolávání dostávám na břeh kapra o délce 94 cm a 15kg. Tento kapr byl mou největší rybou této výpravy. Zbytek dne se nese ve stejném duchu, jako ten předešlý, ze sloupce i ze dna jdou ryby dobře. Od čtyř hodin odpoledne tlak ustal a asi 2 hodiny se nic neděje. Kolem šesté se rozjíždí prut u břehu. Po pár minutách se v podběráku převaluje nádherný kapr s krásně rozházenými velkými šupinami. Nádhera! Čtvrtá noc je klidnější, na břeh se podíval pouze jeden menší lysec. Pátý den je klid, až na večer vytáhnu opět pár kaprů na zig. V noci se ale žádný záběr nedostavil. Předposlední šestý den jdou ryby spíše ze dna než ze sloupce. Proto po poledni oba pruty nahazuji na dno. Místo zig rigu jsem na obratlík upevnil návazec typu Multi Rig s 18mm pop-up Compot N.H.D.C. Tuto montáž nahazuji asi 20 metrů daleko a k montáži kobruji 15-20 kuliček boilies Compot N.H.D.C. Po dvaceti minutách se tento prut prudce rozjel. Po záseku najednou ryba vymotala z cívky navijáku cca 70-80 metrů vlasce a poté vlasec povolil. Škoda, mohla to být pěkná ryba! Po zbytek dne vytahuji několik kaprů mezi 60-75 cm. Poslední noc dostávám na břeh dva kapry do 70 cm. Poslední sedmý den lovu znovu předělávám jeden prut na zig. Do čtyř hodin odpoledne vytahuji pár menších kaprů jak ze sloupce, tak ze dna. Odjíždíme v šest večer, takže začínám pomalu balit veškeré věci, které už nebudu potřebovat. Okolo páté hodiny se mi ještě naposledy rozjíždí prut u břehu. Po půl hodině přetahované nakonec podebírám pěkného šupináče. Už před podebráním jsem si všimnul, že má dost zdeformovanou tlamu. Přenáším ho do podložky, vyndávám ze saku a když se na něj dívám, připadá mi povědomý. Ano! Tohoto kapra jsem chytil začátkem léta před dvěma lety na 200 metrů vzdáleném místě! Super! Když jsem ho chytil poprvé, měl 82 cm a vážil 12,2kg a nyní jsem mu naměřil 86 cm, ale byl lehčí o 2 kg, tedy lehce přes 10kg. Kapra dokumentuji a poté ho rychle vracím zpět se slovy: „Tak zase za dva roky, ahoj!“ Tohle bylo to nejlepší zakončení této týdenní vycházky, jaké jsem si jen mohl přát!

Ať to jezdí!

Za LK Baits Roman Trojan

Další články

Po Saharském neúspěchu

19. 8. 2017

Po víkendovém saharském neúspěchu, kde nás vyškolili tamní kapři, jsem chtěl zkusit štěstí na rybníku Struhy, který se nachází nedaleko Mladé Boleslavi. O rybách, které se nacházejí v tamní vodě, vím své. Dají se tam chytit opravdu krásné kousky. Ráno jsem vyrazil na rybník s myšlenkou udělat alespoň jednu rybu, která by byla náplastí, za již zmíněnou Saharu.

Mohykán z Mělic!

10. 8. 2017

Letošní horké dny mělo vystřídat ochlazení a to byl ten impuls, který mě hnal k vodě! Přijel jsem z práce domů, rychle připravil pruty, krmení a hurá k vodě! A jak to bývá, nebyl jsem sám, kdo měl tento nápad, objel jsem celou pískovnu a zbylo pár volných míst a jedno, kde se běžně nechytá, v rohu, no nedobré místo! Něco mi říkalo: Tady budou, vždyť je to jediné místo, kde je klid!

Pár hodin

8. 8. 2017

Zdravím LKáčka Jelikož nemám momentálně dost času, chodím jen na krátké víkendové odpolední vycházky.