Labe - řeka splněných přání

13. 9. 2018

Vše to začalo jednu květnovou sobotu. K vodě jsem přijel ve 4 hodiny ráno a byl jsem v šoku, kolik rybářů sedělo na břehu. Místo bylo volné pouze jediné a popravdě musím přiznat, že za normálních okolností bych tady asi nechytal. Na první pohled není ničím zajímavé. Nachystal jsem pruty a hurá na ně. Nahodil jsem první prut k protějšímu břehu a čekal, až olovo dopadne na dno. Hloubka byla k mému údivu pouze tak 2 metry a tvrdé dno. Nejsem tady na to zvyklý. Úsek, kde chytávám, je klasická vana s hloubkou 5 metrů. Každopádně už to se mi zamlouvalo a věřil jsem, že by to mohlo fungovat. Druhý prut letěl podél břehu po proudu a to samé, malá hloubka. Obě místa jsem dokrmil kilem boilies Spice Shrimp 20mm a čekal jsem, co se bude dít. Bylo krásné teplé ráno a já si pomalu vychutnával východ slunce. U vody jsem mohl strávit pouze 6 hodin, tak mi bylo jasné, že to bude maximálně o jednom záběru. Na krátkodobých vycházkách pruty zásadně nepřehazuju. Bud do šesti hodin udělám záběr, nebo ne. Nechci si zbytečně plašit místo, když to není potřeba, a jsem na sto procent přesvědčený, že jsem pro to udělal maximum. Asi po čtyřech hodinách přišla krásná jízda a na jejím konci pěkný šupináč. Záběr přišel z protějšího břehu. Kapra jsem pustil a letělo to tam zpátky. Seděl jsem na břehu a říkal jsem si, kdy chytím taky nějakého lysce. Do teď jsem na Labi chytal pouze šupináče. Čas strávený na tomhle místě se už chýlil ke konci a já střádal plány, kdy se tady v co nejkratší době zase ukážu. Zkouknul jsem kalendář a rozhodnutí padlo na středu. Obě místa jsem dokrmil a spokojeně odjel.

V úterý večer jsem opět zajel dokrmit obě místa a ve středu ráno v pět hodin jsme byli s Ráďou u vody. Místo bylo volné a já čekal, jestli se nějak projeví krmení z předešlých dní. První záběr přišel po hodině a půl a byl to náš první labský lysec. Konečně. Udělali jsme si společnou fotku, pustili kapra a hned tam letěl prut zpátky. U vody jsme mohli strávit 10 hodin. Sliboval jsem si od toho podstatně víc než jen jeden záběr. Další jízda na sebe nenechala dlouho čekat a byl to opět krásně zbarvený lysec, byla to paráda. To místo prostě začalo fungovat na jedničku. Mezi tím jsme si zkracovali čas chytáním na brčko, kdy Ráďa ulovil svoji první labskou rybu. Krásně zbarvená slunečnice mu udělala neskutečnou radost. Připadal si, jako kdyby chytil kouzelnou rybku! Udělali jsme fotku a rychle ji pustili zpátky. Čas už se nám ale chýlil ke konci a já začal pomalu balit. Ráďa už seděl v autě a ve vodě byly už jen pruty. Sednul jsem si vedle nich do trávy a v duchu si říkám, tak ještě poslední záběr. Ani ne do deseti sekund se ozval opět pravý prut, swinger se přilepil k prutu a já volám na Ráďu, že máme ještě jednoho kapra. Hned od začátku bylo patrné, s kým mám tu čest a já se modlil, ať mi hlavně nespadne. Kapr si to nabral po proudu dolů, včetně druhého prutu, a zamířil se vším do leknínů. A je po všem... Ryba na prutu nebyla cítit a já už myslel, že mi to tam někde pověsila a je pryč. Překlapnul jsem naviják, abych povolil vlasec, a čekal, jestli se nestane zázrak a ryba nevyjede ven.  Podařilo se. Boj mohl začít na novo. Byla to neskutečně silná ryba. Asi po půl hodině skončila v podběráku. Do třetice lysec nádherných rozměrů. Během pár hodin 3 lysci a všichni z jednoho místa. Co víc si přát.  Býval by mi stačil jen jeden prut, protože druhé místo bylo totálně bez záběru. Každopádně od vody jsme s Ráďou odjížděli s pocitem naprostého naplnění rybářského štěstí. Ráďa si chytil kouzelnou rybku a já nádherné lysce.

Nástrahou na Labi číslo jedna je pro mě bezkonkurečně Spice Shrimp, který mám dopředu hodně dlouho naboostrovaný, + DUO X-Tra Pop-up Sea Food/Compot NHDC 18mm. Návazce používám ze ztužené šňůrky Q-Strip 25lb/20m + háčky Super Kurv vel. 6. Tahle kombinace mi funguje opravdu skvěle a prozatím mi nespadla jediná ryba, vše drží jak má.

Hodně štěstí!
Ondra Plíšek s Ráďou

Další články

Krása Vltavy

10. 9. 2018

Ahoj, těžko popsat slovy něco tak nádherného jako ulovení této ryby. Nechci psát ,že je to ryba nejkrásnější, protože každá ryba, kterou vidím na podložce, je nádherná, a dopřeji jí maximální péči a to nejdůležitější - samotné vrácení zpět do svého domova!

První 20+ v životě

4. 9. 2018

Po nějaké době jsem vyrazil na jednu z mých oblíbených svazových vod. Nechtěl jsem nic podcenit, a tak jsem celou brigádu nacpal do Spice Shrimpu. Doplnil jsem zásoby Top Restartu a pro všechny případy přibal i IQ Method boilie. Na chytání mám celý týden.

Cesta na neznámou vodu

31. 8. 2018

Předpověď předpovídala poslední tropický týden. Naplánoval jsem poslední rodinnou rybářskou výpravu. Tentokrát jsem se vydal na neznámou vodu, kde poznám nové kouty českých svazových vod. Volba padla na svazovou pískovnu s velkým množstvím vodních rostlin. Tato pískovna je známá tím, že zde plavou opravdové skvosty rybí populace, které zde žijí už mnoho let.