Poprvé s LK Baits

28. 5. 2017

Ahoj, chtěl bych pozdravit všechny příznivce LK Baits.

Koncem loňské ne úplně vydařené sezóny jsem se rozhodl letošní sezónu spoustu věcí dělat jinak. Mezi zásadní rozhodnutí, které jsem musel udělat, byla změna návnad a nástrah. Mnou dosud používané konkurenční výrobky, na které jsem chytal nějaký ten pátek a které mě obdarovaly krásnými rybami, jsem se rozhodl nahradit výrobky Lukáše Krásy.

Boilies z dílny LK Baits mě dlouho lákalo a přitahovalo. Fungovalo na mě jako nějaký magnet, který pořád sílil, ale já se celou tu dobu bál změny a pořád jsem se sám sebe ptal, jestli je nutný měnit to, co do teď fungovalo celkem dobře. Odpověď byla jasná, změna je nutná.

Ještě ten večer brouzdám a prodírám se stránkami LK Baits. Provádím registraci a vybírám, co vložit do košíku. Mám jasno. Vybírám si Nutric Acid a jako druhou příchuť volím Compot N.H.D.C. Odesílám objednávku a začínám se těšit na balíček.

Doručení bylo extrémně rychlé. Již druhý den s nadšením otevírám kbelíky s boiliesem. Ty barvy a vůně jsou prostě luxusní. Na málokteré boilies jsem se takhle těšil, až ho vyzkouším. Musím být trpělivý, protože je teprve středa a výpravu jsem si naplánoval na prodloužený víkend, takže mám ještě tři dny na přemýšlení, jakou strategii zvolím. Prozatím mám jasno, ale vše se ukáže až na místě. Ještě večer před odjezdem strategii trochu měním. Nechce se mi, ale musím to udělat. Vyrazím až v neděli ráno a abych o ten jeden vzácný den nepřišel, píšu do práce vzkaz, že budu doma i v úterý a ten jeden ztracený den zase doženu zpět. Tohle rozhodnutí mělo svůj význam.

Konečně přichází ten den, na který jsem tak nedočkavě čekal. Ještě rychlá kontrola auta, zda nic nechybí, rozloučení s rodinou a vyrážím za klidem, odpočinkem, ale hlavně za rybami. Můj cíl je jasný – udělat alespoň jednu rybu a nejet domů s pocity poraženého.

Cestou přemýšlím, jestli mám vše potřebné, protože moje balení bývá někdy celkem děs. Zatímco já při balení nosím věci do auta, můj starší syn je asi dvojnásobnou rychlostí zase vynáší a má z toho celkem velikou zábavu, ale mně to zas tak zábavné nepřipadá. Cesta proběhla hladce a já se konečně blížím k mému cíli, kterým je soukromý revír Hruškov.

Jsem na místě a jak jsem předpokládal, rybník je nabitý rybáři. Sedám do auta a jedu se přemístit na mnou rezervované místo, které bylo poslední volné. Moje místo je u přítoku, kde je voda mělčí. Za teplejších a slunečných dní je tohle místo určitě TOP. Mně počasí tolik nepřálo, přes den sotva 12 stupňů, celkem silný vítr a přeháňky. V noci teplota klesala k 1 stupni, ale o tom to přece je. Pomalu vybaluji a nikam nespěchám, podle informací jsou ryby naprosto bez chuti, jen občas se nechá nalákat nějaký ten padesátník. Mám vybaleno. Bivak už je na svém místě, stojan na pruty také, ještě zhotovím nové návazce a jde se na věc.

Spombem si nakrmím na maximální vzdálenost, co jsem schopný nahodit. Vlasec klipuji a snažím se udržovat stále stejný směr, ale moji snahu stále komplikuje celkem silný vítr. Mám nahozeno, pruty ve stojanu a je čas na kávu a první příjemné pocity relaxu. Celý den jsem bez záběru. Teprve kolem desáté hodiny večer přichází první záběr. Zvedám prut ze stojanu a začíná první zdolávání. Ryba to nebude nijak veliká, ale bojuje ze všech sil. Ve světle čelovky vidím kapra. Odhadem šest kilo. Sahám pro podběrák a kapr se z ničeho nic vyřezává. No nic, říkám si, navlékám novou kuličku a nahazuji.

Asi tak po dvou hodinách přichází další záběr. Tentokrát je ryba o něco větší, ale scénář se opakuje. Těsně u břehu ryba mizí ze svitu čelovky. To už je něco špatně. Návazce nechávám stejné. Měním jen velikost háčků z osmiček na šestky. Mám převázáno, nahozeno a zalézám do spacáku. Okolo čtvrté ráno mě budí zvuk příposlechu. Pokouším se vyhrabat co nejrychleji ze spacáku. Po chvilce boj se spacákem vyhrávám a už držím prut v ruce. Tentokrát už vše šlape, jak má, a na podložce mám krásného šupíka. Osm kilo. Zbavuji ho háčku, vydezinfikuji ranku a rybu pouštím. Spokojeně usedám do křesla a vychutnávám si ranní kávu.

Pomalu se rozednívá. Mlha nad rybníkem se rozptyluje a dávají o sobě vědět i první paprsky slunce. Vypadá to na celkem příjemný den bez větru a deště. Opak byl pravdou. Asi o hodinu později se zase zatáhlo, rozfoukal se vítr a celkem se i ochladilo. Na břehu rybníka začalo být rušno, většina rybářů balí. Prodloužený víkend pomalu končí. Odpoledne už mám rybník jen sám pro sebe, nikde nikdo. Můj plán vyšel. To je ta chvíle, na kterou jsem čekal. Naprostý klid. Hlavně ve vodě, kterou už neprotínají kilometry vlasců. Za celý den vytahuji pouze jednoho cejna. Začíná se stmívat.

Najednou se ozve pípnutí a cívka se lehce pootočí. Není na co čekat. Beru prut do ruky a začíná první větší zdolávání. Kapra opatrně navádím do podběráku. Mám vyhráno. Váha ukazuje krásných 17,5 kg. Krásný zdravý šupináč. Jsem šťastný.

Ten večer vytahuji ještě 4 kapry o váze 10kg, 12kg, 12,5kg a 14,5kg, z toho jednoho zlatého. Jsem nadmíru spokojený. Lepší už to být snad nemohlo. Jen mě mrzí jedna jediná věc, a to že jsem výrobky od Lk Baits nezkusil daleko dříve. Boilies maká vážně skvěle. Jsem moc rád, že jsem byl s „Krásou na rybách“.

Velké dík tak patří všem borcům z LK Baits, co se podílejí na výrobě. Skvělá práce. Díky.

Všem přeji spoustu rybářského štěstí, krásné úlovky a bohaté zážitky. Mějte se krásně!

Marek Skuhrovec

PS Ryba je kámoš, ne žrádlo.

(54)

Další články

Sahara Two Tone

20. 6. 2017

Two tone Sahara kapor mi urobil veľkú radosť, nakoľko takýto typ kaprov som už niekoľko krát videl v časopisoch alebo inde na sociálnych sieťach, no osobne som takého kapra ešte nikdy neulovil.

article img

Saharský výprask a Cesta za kapřím dobrodružstvím (videa)

15. 6. 2017

Zdravím všechny příznivce rybařiny a firmy LK Baits. V přelomu dubna/května jsme společně s Tomášem podnikli dvě výpravy, které se od sebe naprosto liší. Pokusím se Vám je stručně a postupně představit a poté si můžete z každé výpravy pustit video, ve kterém se dozvíte víc...

Zobral som čo zostalo

13. 6. 2017

Obhliadnuc sa spätne na celý týždeň musím konštatovať, že záberov som síce nemal veľa, ale vzhľadom na horúce dni sa mi podarilo uloviť niekoľko zaujímavých a veľmi cenných rýb.